Про службу в органах місцевого самоврядування
Верховна Рада України; Закон від 07.06.20012493-III
Документ 2493-14, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.04.2014, підстава 1166-18
( Увага Остання подія — Редакція відбудеться 01.01.2015, підстава 4050-17 )
 

Сторінки:  [ 1 ]  2
наступна сторінка »  

                                                          
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про службу в органах місцевого самоврядування
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, N 33, ст. 175 )
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 976-IV ( 976-15 ) від 19.06.2003, ВВР, 2003, N 46, ст.367
N 1215-IV ( 1215-15 ) від 02.10.2003, ВВР, 2004, N 10, ст.104 )
( Офіційне тлумачення до Закону див. в Рішенні
Конституційного Суду
N 21-рп/2003 ( v021p710-03 ) від 25.12.2003 )
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 2105-IV ( 2105-15 ) від 21.10.2004, ВВР, 2005, N 2, ст.32
N 2186-IV ( 2186-15 ) від 16.11.2004, ВВР, 2005, N 4, ст.90
N 2317-IV ( 2317-15 ) від 12.01.2005, ВВР, 2005, N 9, ст.177
N 3108-IV ( 3108-15 ) від 17.11.2005, ВВР, 2006, N 1, ст.18 )
( Додатково див. Закон
N 3235-IV ( 3235-15 ) від 20.12.2005, ВВР, 2006, N 9, N 10-11,
ст.96 )
( Із змінами, внесеними згідно із Законом
N 3251-IV ( 3251-15 ) від 20.12.2005, ВВР, 2006, N 14, ст.121 )
{ Додатково див. ст. 97 Закону
N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006, ВВР, 2007, N 7-8, ст.66 }
{ Додатково див. Рішення Конституційного Суду
N 6-рп/2007 ( v0a6p710-07 ) від 09.07.2007 }
{ Щодо визнання конституційними окремих положень див.
Рішення Конституційного Суду
N 8-рп/2007 ( v008p710-07 ) від 16.10.2007 }
{ Із змінами, внесеними згідно із Законом
N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007, ВВР, 2008, N 5-6, N 7-8, ст.78
- зміни діють по 31 грудня 2008 року }
{ Додатково див. Рішення Конституційного Суду
N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }
{ Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 1622-VI ( 1622-17 ) від 04.09.2009, ВВР, 2010, N 4, ст.18
N 2756-VI ( 2756-17 ) від 02.12.2010, ВВР, 2011, N 23, ст.160
N 3668-VI ( 3668-17 ) від 08.07.2011, ВВР, 2012, N 12-13, ст.82
N 4161-VI ( 4161-17 ) від 09.12.2011, ВВР, 2012, N 29, ст.334
N 4661-VI ( 4661-17 ) від 24.04.2012, ВВР, 2013, N 7, ст.64
N 4711-VI ( 4711-17 ) від 17.05.2012, ВВР, 2013, N 14, ст.89
N 5029-VI ( 5029-17 ) від 03.07.2012, ВВР, 2013, N 23, ст.218
N 224-VII ( 224-18 ) від 14.05.2013, ВВР, 2014, N 11, ст.132
N 1166-VII ( 1166-18 ) від 27.03.2014 }

Цей Закон регулює правові, організаційні, матеріальні та
соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в
органах місцевого самоврядування, визначає загальні засади
діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий
статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в
органах місцевого самоврядування.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Служба в органах місцевого самоврядування
Служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на
постійній основі діяльність громадян України, які займають посади
в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію
територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та
окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.
Стаття 2. Посадова особа місцевого самоврядування
Посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює
в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові
повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та
консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за
рахунок місцевого бюджету.
Дія цього Закону не поширюється на технічних працівників та
обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування.
Стаття 3. Посади в органах місцевого самоврядування
Посадами в органах місцевого самоврядування є:
виборні посади, на які особи обираються територіальною
громадою;
виборні посади, на які особи обираються або затверджуються
відповідною радою;
посади, на які особи призначаються сільським, селищним,
міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради
на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою
законодавством України.
Стаття 4. Основні принципи служби в органах місцевого
самоврядування
Служба в органах місцевого самоврядування здійснюється на
таких основних принципах:
служіння територіальній громаді;
поєднання місцевих і державних інтересів;
верховенства права, демократизму і законності;
гуманізму і соціальної справедливості;
гласності;
пріоритету прав та свобод людини і громадянина;
рівних можливостей доступу громадян до служби в органах
місцевого самоврядування з урахуванням їх ділових якостей та
професійної підготовки;
професіоналізму, компетентності, ініціативності, чесності,
відданості справі;
підконтрольності, підзвітності, персональної відповідальності
за порушення дисципліни і неналежне виконання службових
обов'язків;
дотримання прав місцевого самоврядування;
правової і соціальної захищеності посадових осіб місцевого
самоврядування;
захисту інтересів відповідної територіальної громади;
фінансового та матеріально-технічного забезпечення служби за
рахунок коштів місцевого бюджету;
самостійності кадрової політики в територіальній громаді.
Стаття 5. Право на службу в органах місцевого самоврядування
Право на службу в органах місцевого самоврядування мають
громадяни України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних,
релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального
походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній
території.
На посаду можуть бути призначені особи, які мають відповідну
освіту і професійну підготовку, володіють державною мовою та
регіональними мовами в обсягах, достатніх для виконання службових
обов'язків відповідно до вимог статті 11 Закону України "Про
засади державної мовної політики" ( 5029-17 ). { Частина друга статті 5 в редакції Закону N 5029-VI ( 5029-17 )
від 03.07.2012 }
Стосовно осіб, які претендують на зайняття зазначених в
абзацах третьому та четвертому статті 3 цього Закону посад в
органах місцевого самоврядування, за їх письмовою згодою
проводиться спеціальна перевірка в порядку, встановленому Законом
України "Про засади запобігання і протидії корупції" ( 3206-17 ).
{ Статтю 5 доповнено частиною третьою згідно із Законом N 4711-VI
( 4711-17 ) від 17.05.2012 }
Особи, зазначені в частині третій цієї статті, подають за
місцем майбутньої служби декларацію про майно, доходи, витрати і
зобов’язання фінансового характеру за формою і в порядку, що
встановлені Законом України "Про засади запобігання і протидії
корупції", та зобов’язані повідомити керівництву органу, на посаду
в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм
осіб. { Статтю 5 доповнено частиною четвертою згідно із Законом
N 4711-VI ( 4711-17 ) від 17.05.2012 }
Стаття 6. Державна політика щодо служби в органах місцевого
самоврядування
Державна політика щодо служби в органах місцевого
самоврядування здійснюється за такими напрямами:
законодавче врегулювання служби в органах місцевого
самоврядування та забезпечення її ефективності;
захист прав місцевого самоврядування;
організація підготовки та перепідготовки кадрів для служби в
органах місцевого самоврядування;
правовий та соціальний захист посадових осіб місцевого
самоврядування;
методичне та інформаційне забезпечення служби в органах
місцевого самоврядування.
Консультативне та методичне забезпечення служби в органах
місцевого самоврядування здійснюється центральним органом
виконавчої влади з питань державної служби з урахуванням вимог
чинного законодавства про місцеве самоврядування в Україні.
Методичну допомогу по організації і проходженню служби в
органах місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про
місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) можуть надавати
відповідні комітети Верховної Ради України.
Контроль за дотриманням законодавства щодо служби в органах
місцевого самоврядування здійснюється відповідними органами
державної влади в порядку, встановленому законом.
Розділ II
ПРАВОВИЙ СТАТУС ПОСАДОВИХ ОСІБ
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 7. Правове регулювання статусу посадових осіб
місцевого самоврядування
Правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування
визначається Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України
"Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про статус
депутатів місцевих рад" ( 93-15 ), "Про вибори депутатів
місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" ( 2487-17 ),
цим та іншими законами України.
Посадові особи місцевого самоврядування діють лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені
Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності
Конституцією України і законами України, актами Президента України
і Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого
самоврядування, а в Автономній Республіці Крим - також
нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки
Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у
межах їхньої компетенції.
На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія
законодавства України про працю з урахуванням особливостей,
передбачених цим Законом.
Стаття 8. Основні обов'язки посадових осіб місцевого
самоврядування
Основними обов'язками посадових осіб місцевого самоврядування
є:
додержання Конституції і законів України, інших
нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування;
забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності
органів місцевого самоврядування;
додержання прав та свобод людини і громадянина;
збереження державної таємниці, інформації про громадян, що
стала їм відома у зв'язку з виконанням службових обов'язків, а
також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає
розголошенню;
постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення
професійної кваліфікації;
сумлінне ставлення до виконання службових обов'язків,
ініціативність і творчість у роботі;
шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів
місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури,
спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб
місцевого самоврядування;
недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити
інтересам місцевого самоврядування та держави.
Стаття 9. Основні права посадових осіб місцевого
самоврядування
Посадова особа місцевого самоврядування має право:
на повагу особистої гідності, справедливе і шанобливе
ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;
на оплату праці залежно від посади, яку вона займає, рангу,
який їй присвоєно, якості, досвіду та стажу роботи;
на просування по службі відповідно до професійної освіти,
результатів роботи та атестації;
на безпечні та необхідні для високопродуктивної роботи умови
праці;
на соціальний і правовий захист;
отримувати в порядку, встановленому законодавством, від
відповідних органів державної влади, органів влади Автономної
Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ, організацій, незалежно від їх підпорядкування та форм
власності, об'єднань громадян, окремих осіб матеріали та
інформацію, необхідні для виконання своїх службових обов'язків;
у порядку і в межах, встановлених законом, отримувати
інформацію щодо матеріалів своєї особової справи та
ознайомлюватися з іншими документами, що стосуються проходження
нею служби в органах місцевого самоврядування, отримувати від
керівників органу місцевого самоврядування відповідні пояснення та
давати особисті пояснення;
вимагати проведення службового розслідування з метою
спростування безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри
щодо неї;
захищати свої законні права та інтереси в органах державної
влади, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого
самоврядування та в судовому порядку.
Розділ III
ПРОХОДЖЕННЯ СЛУЖБИ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО
САМОВРЯДУВАННЯ ТА СЛУЖБОВА КАР'ЄРА
Стаття 10. Прийняття на службу в органи місцевого
самоврядування
Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування
здійснюється:
на посаду сільського, селищного, міського голови в порядку,
встановленому Законом України "Про місцеве самоврядування в
Україні" ( 280/97-ВР );
на посаду голови та заступників голови районної, районної у
місті, обласної ради, заступника міського голови - секретаря
Київської міської ради, секретаря сільської, селищної, міської
ради, голови постійної комісії з питань бюджету обласної,
Київської та Севастопольської міських рад шляхом обрання
відповідною радою;
на посади заступників сільського, селищного, міського голови
з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами
(секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської,
районної у місті ради шляхом затвердження відповідною радою;
на посади керівника секретаріату (керуючого справами)
районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату
обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших
працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення
відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної,
районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою
процедурою, передбаченою законодавством України.
Проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті
на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в
порядку, визначеному законодавством України про державну службу.
У разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа
місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи
нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного
відбору.
Голови районних, районних у містах, обласних рад, Київський
та Севастопольський міський голова та міські голови (міст
обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим
значення) мають право самостійно (без конкурсу) добирати та
приймати на службу своїх помічників, радників (патронатну службу).
На час відсутності (відпустки) посадових осіб органів
місцевого самоврядування (крім виборних посад) для виконання їх
повноважень можуть прийматися на службу особи за строковим
трудовим договором (контрактом).
Стаття 11. Присяга посадових осіб місцевого самоврядування
Громадяни України, які вперше приймаються на службу в органи
місцевого самоврядування (за винятком посад, зазначених в абзаці
другому частини першої статті 10 цього Закону), у день прийняття
відповідного рішення складають Присягу такого змісту:
"Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто
присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України,
неухильно дотримуватися Конституції України ( 254к/96-ВР ) та
законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права,
свободи і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої
посадові обов'язки".
Посадова особа місцевого самоврядування, яка вперше
приймається на службу в органи місцевого самоврядування,
вважається такою, що вступила на посаду, з моменту складення
Присяги.
Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування
громадянин України скріплює Присягу своїм підписом. Підписаний
текст Присяги зберігається за місцем служби.
Про складення Присяги робиться запис у трудовій книжці із
зазначенням дати складення Присяги.
Особа, яка відмовилася від складення Присяги (за винятком
осіб, обраних на посади, зазначені в абзаці другому частини першої
статті 10 цього Закону), вважається такою, що не вступила на
посаду, а рішення про її призначення, обрання чи затвердження
вважається таким, що втратило юридичну силу.
Особи, які вперше були обрані на посади сільських, селищних,
міських голів, голів рад, складають Присягу на сесії відповідної
ради, текст якої визначено в частині першій цієї статті. { Стаття 11 в редакції Закону N 1622-VI ( 1622-17 ) від
04.09.2009 }
Стаття 12. Обмеження, пов'язані з прийняттям на службу в
органи місцевого самоврядування та проходженням
служби
На службу в органи місцевого самоврядування не можуть бути
прийняті особи:
1) визнані судом недієздатними;
2) які мають судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця
судимість не погашена або не знята в установленому законом
порядку;
3) які за рішенням суду позбавлені права займати посади в
органах державної влади та їх апараті або в органах місцевого
самоврядування протягом установленого строку;
4) на яких протягом останнього року накладалися
адміністративні стягнення за вчинення корупційних правопорушень;
5) які у разі прийняття на службу в органи місцевого
самоврядування будуть безпосередньо підпорядковані близьким
особам. { Частина перша статті 12 в редакції Закону N 4711-VI ( 4711-17 )
від 17.05.2012 }
На посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги
та обмеження, встановлені Законом України "Про засади запобігання
і протидії корупції" ( 3206-17 ). { Статтю 12 доповнено частиною другою згідно із Законом N 1622-VI
( 1622-17 ) від 04.09.2009; в редакції Закону N 4711-VI
( 4711-17 ) від 17.05.2012 }
Посадові особи місцевого самоврядування не можуть бути
організаторами і безпосередніми учасниками страйків та інших дій,
що перешкоджають виконанню органами державної влади, органами
влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого
самоврядування передбачених законом повноважень.
Інші обмеження, пов'язані із проходженням служби в органах
місцевого самоврядування, встановлюються виключно законами
України.
Стаття 12-1. Врегулювання конфлікту інтересів
У разі виникнення конфлікту інтересів протягом строку
здійснення повноважень сільський, селищний, міський голова,
секретар сільської, селищної, міської ради, голова, заступник
голови обласної, районної ради зобов’язаний негайно доповісти про
це відповідній раді та вжити всіх необхідних заходів, спрямованих
на запобігання конфлікту інтересів.
У разі виникнення конфлікту інтересів протягом часу
перебування на посаді посадова особа місцевого самоврядування,
крім посадових осіб, зазначених у частині першій цієї статті,
зобов’язана негайно доповісти про це своєму безпосередньому
керівникові. Безпосередній керівник посадової особи місцевого
самоврядування зобов’язаний вжити всіх необхідних заходів,
спрямованих на запобігання конфлікту інтересів, шляхом доручення
виконання відповідного службового завдання іншій посадовій особі,
особистого виконання службового завдання чи в інший спосіб,
передбачений законодавством.
Примітка. Термін "конфлікт інтересів" вживається у значенні,
наведеному в Законі України "Про засади запобігання і протидії
корупції" ( 3206-17 ). { Закон доповнено статтею 12-1 згідно із Законом N 4711-VI
( 4711-17 ) від 17.05.2012 }
Стаття 13. Фінансовий контроль
Посадові особи місцевого самоврядування щороку до 1 квітня за
місцем служби зобов’язані подавати декларацію про майно, доходи,
витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік за
формою і в порядку, що встановлені Законом України "Про засади
запобігання і протидії корупції" ( 3206-17 ). { Текст статті 13 в редакції Закону N 2756-VI ( 2756-17 ) від
02.12.2010; стаття 13 в редакції Законів N 4661-VI ( 4661-17 ) від
24.04.2012, N 4711-VI ( 4711-17 ) від 17.05.2012 }
Стаття 14. Класифікація посад в органах місцевого
самоврядування
В органах місцевого самоврядування встановлюються такі
категорії посад:
перша категорія - посади Київського міського голови, голів
обласних рад та Севастопольського міського голови;
друга категорія - посади Сімферопольського міського голови,
міських (міст - обласних центрів) голів; заступників голів
обласних рад та Севастопольського міського голови, заступника
міського голови - секретаря Київської міської ради;
третя категорія - посади перших заступників та заступників
міських голів (міст - обласних центрів) з питань діяльності
виконавчих органів ради; секретарів міських (міст - обласних
центрів та міста Сімферополя) рад, міських голів (міст обласного і
республіканського в Автономній Республіці Крим значення, крім
міст - обласних центрів), голів районних, районних у містах рад;
керуючих справами виконавчих апаратів обласних та
Севастопольської міської рад;
четверта категорія - посади голів постійних комісій з питань
бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у
разі коли вони працюють у раді на постійній основі), керівників
управлінь і відділів виконавчого апарату обласних,
Севастопольської міської та секретаріату Київської міської рад,
секретарів міських (міст обласного і республіканського в
Автономній Республіці Крим значення) рад, заступників міських
(міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим
значення) голів з питань діяльності виконавчих органів ради,
керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів, директорів,
перших заступників, заступників директорів департаментів міських
(міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим
значення) рад, міських (міст районного значення) голів, селищних і
сільських голів, посади заступників голів районних рад; ( Абзац
шостий статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законами
N 2186-IV ( 2186-15 ) від 16.11.2004, N 2317-IV ( 2317-15 ) від
12.01.2005, N 3251-IV ( 3251-15 ) від 20.12.2005 )
п'ята категорія - керуючих справами виконавчих апаратів
районних рад, керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів
районних у містах рад, помічників голів, радників (консультантів),
спеціалістів, головних бухгалтерів управлінь і відділів
виконавчого апарату обласних, секретаріатів Київської та
Севастопольської міських рад, керівників управлінь, відділів та
інших виконавчих органів міських (міст обласного і
республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад та їх
заступників, керівників відділів (підвідділів) у складі
самостійних управлінь, відділів виконавчих органів міських (міст
обласного значення) рад, посади заступників міських (міст
районного значення), сільських, селищних голів з питань діяльності
виконавчих органів ради, секретарів міських (міст районного
значення), сільських, селищних рад; ( Абзац сьомий статті 14 із
змінами, внесеними згідно із Законами N 2317-IV ( 2317-15 ) від
12.01.2005, N 3251-IV ( 3251-15 ) від 20.12.2005 )
шоста категорія - посади керуючих справами (секретарів)
виконавчих комітетів міських (міст районного значення), сільських,
селищних рад, керівників структурних підрозділів виконавчого
апарату районних та секретаріатів районних у містах Києві та
Севастополі рад та їх заступників, керівників управлінь, відділів
та інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст
районного значення), районних у містах рад та їх заступників,
помічників голів, радників, консультантів, начальників секторів,
головних бухгалтерів, спеціалістів управлінь, відділів, інших
структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст обласного
значення та міста Сімферополя) рад; ( Абзац восьмий статті 14 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 2317-IV ( 2317-15 ) від
12.01.2005 )
сьома категорія - посади радників, консультантів
секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих
органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад,
спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад.
Віднесення інших посад органів місцевого самоврядування, не
зазначених у цій статті, до відповідної категорії посад в органах
місцевого самоврядування здійснюється Кабінетом Міністрів України
за поданням керівників відповідних органів місцевого
самоврядування.
Стаття 15. Ранги посадових осіб місцевого самоврядування
При прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування
присвоюються ранги у межах відповідної категорії посад.
Встановлюються такі ранги посадових осіб місцевого
самоврядування:
особам, які займають посади, віднесені до першої категорії,
може бути присвоєно 3, 2 і 1 ранг;
особам, які займають посади, віднесені до другої категорії,
може бути присвоєно 5, 4 і 3 ранг;
особам, які займають посади, віднесені до третьої категорії,
може бути присвоєно 7, 6 і 5 ранг;
особам, які займають посади, віднесені до четвертої
категорії, може бути присвоєно 9, 8 і 7 ранг;
особам, які займають посади, віднесені до п'ятої категорії,
може бути присвоєно 11, 10 і 9 ранг;
особам, які займають посади, віднесені до шостої категорії,
може бути присвоєно 13, 12 і 11 ранг;
особам, які займають посади, віднесені до сьомої категорії,
може бути присвоєно 15, 14 і 13 ранг.
Ранги, які відповідають посадам першої та другої категорій, а
також ранги сільським, селищним, міським головам, головам
районних, районних у містах рад присвоюються рішенням відповідної
ради в межах відповідної категорії посад.
Ранги, які відповідають посадам третьої - сьомої категорії,
присвоюються відповідно сільським, селищним, міським головою,
головою обласної, районної, районної у місті ради.
Ранги присвоюються відповідно до займаної посади, рівня
професійної кваліфікації, результатів роботи.
Ранги присвоюються одночасно з обранням (прийняттям) на
службу в органи місцевого самоврядування або обранням
(призначенням) на вищу посаду. Особам, які призначаються на посади
з випробувальним строком, ранги присвоюються після його
закінчення, за результатами роботи. Особам, які призначені на
посади і мають ранги посадових осіб місцевого самоврядування або
ранги державного службовця, присвоєні за попереднім місцем роботи,
надбавка за ранг у період випробувального строку виплачується
відповідно до цих рангів.
Черговий ранг присвоюється за умови, якщо посадова особа
успішно відпрацювала на займаній посаді не менш як 2 роки.
За виконання особливо відповідальних завдань посадовій особі
місцевого самоврядування може бути присвоєно черговий ранг
достроково у межах відповідної категорії посад.
За сумлінну працю при виході на пенсію посадовій особі
місцевого самоврядування може бути присвоєно черговий ранг поза
межами відповідної категорії посад.
Посадова особа місцевого самоврядування може бути позбавлена
присвоєного відповідно до цього Закону рангу лише за вироком суду.
Якщо посадова особа місцевого самоврядування обрана чи
призначена на посаду нижчої категорії або залишила службу в органі
місцевого самоврядування, за нею зберігається присвоєний ранг.
У трудовій книжці посадової особи місцевого самоврядування
робиться запис про присвоєння, зміну чи позбавлення її
відповідного рангу.
Стаття 16. Кадровий резерв служби в органах місцевого
самоврядування
За рішенням органу місцевого самоврядування створюється
кадровий резерв для зайняття посад і просування по службі, який
затверджується сільським, селищним, міським головою, головою
районної, районної у місті, обласної ради.
До кадрового резерву зараховуються особи, які виявили бажання
зайняти посаду в органах місцевого самоврядування і мають
відповідну кваліфікацію та освіту або здобувають її.
Кадровий резерв формується з:
посадових осіб місцевого самоврядування, які підвищили
кваліфікацію або пройшли стажування і рекомендовані атестаційною
комісією на вищі посади;
державних службовців, які бажають перейти на службу в органи
місцевого самоврядування;
спеціалістів виробничої, соціально-культурної, наукової та
інших сфер, а також випускників навчальних закладів відповідного
профілю.
Порядок формування та ведення кадрового резерву посадових
осіб визначається відповідною радою.
Примірний порядок формування кадрового резерву розробляється
і затверджується Кабінетом Міністрів України.
Стаття 17. Атестація посадових осіб місцевого самоврядування
З метою оцінки ділових та професійних якостей, а також
кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування, крім осіб,
зазначених у частині другій цієї статті, посадові особи місцевого
самоврядування один раз на 4 роки підлягають атестації.
Атестації не підлягають сільські, селищні, міські голови,
голови районних у містах, районних і обласних рад, секретарі
сільських, селищних, міських рад, працівники патронатної служби,
особи, які перебувають на посаді менше одного року, молоді
спеціалісти, вагітні жінки чи жінки, які працюють менше одного
року після виходу на роботу з відпустки по вагітності і пологах чи
догляду за дитиною, особи, прийняті на посаду на визначений строк.
Атестаційна комісія створюється за рішенням сільського,
селищного, міського голови, голови районної у місті, районної,
обласної ради. Головою атестаційної комісії призначається секретар
сільської, селищної, міської ради, заступник голови районної у
місті, районної, обласної ради. У сільських, селищних радах з
нечисленними виконавчими органами (до 5 осіб) атестацію може
проводити сільський, селищний голова.
Атестаційна комісія працює гласно. Посадова особа має право
попередньо ознайомитися з матеріалами її атестації, брати участь у
засіданні комісії, на якому розглядається питання про її
атестування, оскаржувати, у разі незгоди, рішення атестаційної
комісії сільському, селищному, міському голові, голові районної у
місті, районної, обласної ради протягом 10 днів з дня винесення її
рішення або до суду.
За результатами атестації атестаційна комісія робить один з
таких висновків: про відповідність займаній посаді; про
відповідність займаній посаді за певних умов (здобуття освіти,
проходження стажування, набуття відповідних навичок, підвищення
кваліфікації тощо); про невідповідність займаній посаді.
Результати атестації мають рекомендаційний характер.
Відповідно до висновку атестаційна комісія пропонує
сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті,
районної, обласної ради:
1) визнати посадову особу атестованою;
2) призначити протягом року повторне атестування (за згодою
посадової особи);
3) зарахувати посадову особу до кадрового резерву або
призначити її на вищу посаду;
4) перевести посадову особу на іншу посаду, що відповідає її
кваліфікації, або звільнити її з займаної посади.
Спори, що виникають у зв'язку з проведенням атестації,
вирішуються відповідно до законодавства про порядок вирішення
індивідуальних трудових спорів.
Інші питання атестації посадових осіб регулюються положенням
про проведення атестації, яке затверджується сільським, селищним,
міським головою, головою районної у місті, районної, обласної
ради.
Типове положення про проведення атестації посадових осіб
місцевого самоврядування затверджується Кабінетом Міністрів
України ( 1440-2001-п ).
Стаття 18. Граничний вік перебування на службі в органах
місцевого самоврядування
Граничний вік перебування на службі в органах місцевого
самоврядування становить 65 років. Ці обмеження не поширюються на
посадових осіб місцевого самоврядування, які обираються на
відповідні посади. { Частина перша статті 18 в редакції Закону N 3668-VI ( 3668-17 )
від 08.07.2011; із змінами, внесеними згідно із Законом N 4161-VI
( 4161-17 ) від 09.12.2011 }

{ Частину другу статті 18 виключено на підставі Закону
N 3668-VI ( 3668-17 ) від 08.07.2011 }

Після досягнення граничного віку перебування на службі в
органах місцевого самоврядування посадові особи місцевого
самоврядування за рішенням відповідного голови можуть бути
залишені на посадах радників чи консультантів (патронатна служба),
якщо такі посади передбачені штатним розписом, на умовах
строкового трудового договору. { Частина третя статті 18 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 3668-VI ( 3668-17 ) від
08.07.2011 } ( Офіційне тлумачення до статті 18 див. в Рішенні Конституційного
Суду N 21-рп/2003 ( v021p710-03 ) від 25.12.2003 )
Стаття 19. Інші питання проходження служби в органах
місцевого самоврядування
Організація навчання і підвищення кваліфікації посадових осіб
місцевого самоврядування, просування їх по службі, визначення
тривалості робочого часу, порядку здійснення ними службових
відряджень та відшкодування витрат на ці відрядження, а також
особливості їх дисциплінарної відповідальності, вирішення інших
питань, пов'язаних із службою в органах місцевого самоврядування,
забезпечуються у порядку, передбаченому законом.
Розділ IV
ПРИПИНЕННЯ СЛУЖБИ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО
САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 20. Підстави припинення служби в органах місцевого
самоврядування
Крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про
працю України ( 322-08 ), служба в органах місцевого
самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні"
( 280/97-ВР ), цим та іншими законами України, а також у разі:
порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги,
передбаченої статтею 11 цього Закону; { Абзац другий частини
першої статті 20 в редакції Закону N 1622-VI ( 1622-17 ) від
04.09.2009 }
порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого
самоврядування (стаття 5 цього Закону);
неподання відомостей або подання посадовою особою місцевого
самоврядування неправдивих відомостей щодо її доходів у
встановлений термін (стаття 13 цього Закону);
виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають
перебуванню на службі, чи недотримання вимог, пов'язаних із
проходженням служби в органах місцевого самоврядування (стаття 12
цього Закону);
досягнення посадовою особою місцевого самоврядування
граничного віку перебування на службі в органах місцевого
самоврядування (стаття 18 цього Закону).
Посадові особи місцевого самоврядування, зазначені в абзацах
третьому та четвертому статті 3 цього Закону, яких притягнуто до
відповідальності за корупційні правопорушення, пов’язані з
порушенням обмежень, передбачених Законом України "Про засади
запобігання і протидії корупції" ( 3206-17 ), підлягають
звільненню з посади у триденний строк з дня отримання відповідним
органом місцевого самоврядування копії відповідного судового
рішення, яке набрало законної сили. { Статтю 20 доповнено новою частиною згідно із Законом N 4711-VI
( 4711-17 ) від 17.05.2012; із змінами, внесеними згідно із
Законом N 224-VII ( 224-18 ) від 14.05.2013 }
Посадові особи місцевого самоврядування, крім посадових осіб,
зазначених у частині другій цієї статті, яких притягнуто до
відповідальності за корупційні правопорушення, підлягають
звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України "Про
місцеве самоврядування в Україні" ( 3206-17 ). { Статтю 20 доповнено новою частиною згідно із Законом N 4711-VI
( 4711-17 ) від 17.05.2012 }
Рішення про припинення служби в органах місцевого
самоврядування може бути оскаржено посадовою особою місцевого
самоврядування у порядку, визначеному законом.
Перевибори сільських, селищних, міських голів, зміна
керівників органів місцевого самоврядування не є підставою для
припинення служби посадовими особами виконавчих органів рад, їх
секретаріатів, крім працівників патронатної служби.
Розділ V
МАТЕРІАЛЬНЕ ТА СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 21. Оплата праці, відпустки та пенсійне забезпечення
{ Установити, що у 2007 році працюючим пенсіонерам, на яких
поширюється дія цього Закону, достроково призначена пенсія за
віком (з урахуванням підпункту "г" пункту 1 статті 26 Закону
України "Про зайнятість населення" ( 803-12 ), пункту "в" частини
другої статті 12 Закону України "Про загальні засади подальшої
експлуатації і зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та
перетворення зруйнованого четвертого енергоблока цієї АЕС на
екологічно безпечну систему" ( 309-14 ) та статті 21 Закону
України ( 3721-12 ) "Про основні засади соціального захисту
ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні") у
період до досягнення пенсійного віку, передбаченого законодавством
для відповідної категорії осіб, не виплачується згідно із Законом
N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006; додатково див. Рішення
Конституційного Суду N 6-рп/2007 ( v0a6p710-07 ) від 09.07.2007 }
{ Установити, що у 2007 році пенсія за віком відповідно до цього
Закону призначається лише при досягненні пенсійного віку,
передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування" ( 1058-15 ) згідно із Законом
N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006 }
{ Установити, що з 1 січня 2007 року максимальний розмір пенсії
або щомісячного довічного грошового утримання (з урахуванням
надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги
та пенсій за особливі заслуги перед Україною та інших доплат до
пенсій, встановлених законодавством), призначених (перерахованих)
у 2006-2007 роках відповідно до цього Закону не може перевищувати
12 мінімальних розмірів пенсії за віком, встановленої абзацом
першим частини першої статті 28 Закону України "Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ( 1058-15 ), а
по інших категоріях пенсіонерів розмір пенсії або щомісячного
довічного грошового утримання (з урахуванням надбавок, підвищень,
додаткових пенсій, цільової грошової допомоги та пенсій за
особливі заслуги перед Україною та інших доплат до пенсій,
встановлених законодавством), призначених (перерахованих) у 2007
році, не може перевищувати 10 тисяч гривень на місяць згідно із
Законом N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006 }
{ Установити, що розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень,
додаткових пенсій, цільової грошової допомоги та пенсій за
особливі заслуги перед Україною та інших доплат до пенсій,
встановлених законодавством), призначених у 2006 році відповідно
до цього Закону, не може перевищувати 12 мінімальних пенсій за
віком, встановленої абзацом першим частини першої статті 28 Закону
України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
( 1058-15 ), згідно із Законом N 3235-IV ( 3235-15 ) від
20.12.2005 }
{ Установити, що у 2006 році достроково призначена пенсія за віком
з урахуванням підпункту "г" пункту 1 статті 26 Закону України "Про
зайнятість населення" ( 803-12 ) у період до досягнення пенсійного
віку, передбаченого законодавством для відповідної категорії осіб,
працюючим пенсіонерам, на яких поширюється дія цього Закону, не
виплачується згідно із Законом N 3235-IV ( 3235-15 ) від
20.12.2005 }
Посадові особи одержують заробітну плату, розмір якої має
забезпечувати достатній життєвий рівень.

{ Частину другу статті 21 виключено на підставі Закону
N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007 - зміну визнано
неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду
N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }

Умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування
визначаються Кабінетом Міністрів України. { Частина третя статті
21 із змінами, внесеними згідно із Законом N 107-VI ( 107-17 ) від
28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням
Конституційного Суду N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }
Джерелом формування фонду оплати праці посадових осіб
місцевого самоврядування є місцевий бюджет.
Посадовим особам місцевого самоврядування надається щорічна
відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законами України не
передбачено тривалішої відпустки, з виплатою допомоги на
оздоровлення у розмірі посадового окладу.
Посадовим особам, які мають стаж служби в органах місцевого
самоврядування понад 10 років, надається додаткова оплачувана
відпустка тривалістю до 15 календарних днів. Порядок і умови
надання додаткових оплачуваних відпусток встановлюються Кабінетом
Міністрів України ( 250-94-п ).
Пенсійне забезпечення посадових осіб місцевого
самоврядування, які мають стаж служби в органах місцевого
самоврядування та/або державної служби не менше 10 років,
здійснюється у порядку, визначеному законодавством України про
державну службу. Пенсія в частині, що не перевищує розміру пенсії
із солідарної системи, що призначається відповідно до Закону
України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
( 1058-15 ), виплачується за рахунок коштів Пенсійного фонду
України. Частина пенсії, що перевищує цей розмір, виплачується за
рахунок коштів Державного бюджету України. { Частина сьома статті 21 в редакції Закону N 1215-IV ( 1215-15 )
від 02.10.2003; із змінами, внесеними згідно із Законом N 2105-IV
( 2105-15 ) від 21.10.2004 }
Групи за оплатою праці працівників виконавчих апаратів
обласних рад, виконавчих органів міських рад встановлюються
Кабінетом Міністрів України.

{ Частину дев'яту статті 21 виключено на підставі Закону
N 1215-IV ( 1215-15 ) від 02.10.2003 }

Посадовим особам місцевого самоврядування, які працювали на
виборних посадах в органах місцевого самоврядування 8 років і
більше, або протягом повних двох і більше скликань, починаючи зі
скликання 1990 року, за винятком припинення повноважень з причин,
визначених статтею 78, пунктами 2, 3, 4 частини першої, частиною
другою статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в
Україні" ( 280/97-ВР ), пунктами 1, 2, 6 частини першої і
пунктом 1 частини другої статті 5 Закону України "Про статус
депутатів місцевих рад" ( 93-15 ), за наявності страхового стажу
необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному
розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" ( 1058-15 ), призначається пенсія відповідно до цього
Закону незалежно від того, де вони працювали перед призначенням
пенсії. У цих випадках пенсія обчислюється у порядку,
передбаченому для державних службовців, із сум заробітної плати,
на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне
страхування, за останньою займаною виборною посадою на день
призначення пенсії. { Частина десята статті 21 в редакції Закону
N 976-IV ( 976-15 ) від 19.06.2003; із змінами, внесеними згідно
із Законами N 1215-IV ( 1215-15 ) від 02.10.2003, N 3108-IV
( 3108-15 ) від 17.11.2005, N 3668-VI ( 3668-17 ) від 08.07.2011 }

  Пошук Знайти слова на сторiнцi:     
* тiльки українськi (або рос.) лiтери, мiнiмальна довжина слова 3 символи...

Сторінки:  [ 1 ]  2
наступна сторінка »